آیا رژیم خاصی برای چاقی شکمی وجود دارد؟ | چاقی

0 Comments


حتما شمام شنیدین که رژیم یا رژیمای خاصی هستن که می تونن چربیای اضافی شکم رو از بین برند و موجب کاهش اندازه دور کمر گردند . ولی یه رژیم غذایی می تونه به طور اختصاصی موجب کاهش سریع اندازه شکم و دور کمر شه؟


در بعضی از تبلیغات ادعا می شه که  رژیمای چاقی شکمی می تونن در مدت کوتاهی (مثلا یه ماه) موجب برطرف شدن چاقی شکمی و کاهش وزن در حدود ۷ کیلوگرم شن.

رژیم غذایی چاقی شکمی دارای دو مرحله س :

یه مرحله چهار روزه با عنوان (ضد نفخ) که شامل غذاها و نوشیدنیای خاصیه.

چربیای تک زنجیره ای غیر اشباع یه جزء اساسی از هر وعده غذایی تو یه رژیم غذایی چاقی شکمی رو تشکیل میدن. این رژیم تا حد زیادی مثل رژیم غذایی مدیترانه ای است.

رژیم غذایی چاقی شکمی هم اینکه افراد رو به مصرف مقادیر بالایی از میوه جات و سبزیجات و غلات کامل تشویق می کنه. رژیم غذایی چاقی شکمی ادعا می کنه که ابزاریه واسه سازگاری با روش جدید غذا خوردن. 

رژیم لاغری واسه چاقی شکمی متفاوت از یه رژیم سالم کاهش وزنه؟ 

خیر ، رژیم غذایی واسه درمان چاقی شکمی در واقع همون رژیم سالم غذایی واسه کاهش وزنه. خیلی از افراد فقط از چربی یه ناحیه از بدن، مخصوصا چاقی شکمی به دلیل تناسب اندام شاکی هستن.

متخصصین علوم پزشکی هم به دلیل مشکلات به وجود اومده به وسیله این نوع چاقی به مبتلایان پیشنهاد می کنن واسه پیشگیری و هم خلاص شدن از بیماریای متابولیک، باید با رژیم غذایی از چاقی شکمی خود کم کنن.

واقعیت اون هستش که یه رژیم غذایی صاف کننده شکم، یه الگوی غذایی متناسب و با کالری محدوده که این رژیم شامل مقادیر کافی از سبزیجات، میوه جات و غلات سبوس دار است.  رژیم غذایی واسه چاقی شکمی بر مصرف غذاهایی که غنی از چربی تک زنجیره ای غیر اشباع هستن تاکید می کنه و براساس گفته طراح رژیم، مصرف غذاهای غنی از چربی تک زنجیره ای غیر اشباع به کاهش چاقی شکمی کمک زیادی می کنه. بعضی از این نوع رژیمای غذایی حتی ادعا می کنن که بدون این که ورزش و فعالیت چندانی داشته باشین، به هدف خود می رسید.

در حالی که حقیقت اون هستش که با اینکه مصرف چربیای سالم در کنترل چاقی و مخصوصا چاقی شکمی خوبه، ولی مصرف اونا به تنهایی موثر نیس، چون به هر حال اونا هم به خودی خودشون شامل انرژی فراوون هستن و شما باید ورزش، مخصوصا ورزشای هوازی رو هم در برنامه خود بذارین.

باید تاکید کرد که رژیم لاغری شکمی همون رژیم سالم و محدود از کالریه که مصرف چربی تک زنجیره ای غیر اشباع در اون تاکید شده.

اما باید بدونین که پژوهشای علمی قابل اعتباری موجود نیستن که نشون بدن رژیم لاغری شکمی واسه کاهش وزن بهتر از دیگر رژیمای غذایی متوازن و با کالری محدود عمل می کنه و یا این که شما بتونین به طور اختصاصی با یه رژیم لاغری خاص چربیای شکم تون رو آب کنین. هر چند ممکنه با به کار گیری رژیم لاغری شکمی وزن کم کنین، چون ممکنه این رژیم در کل یه روش سالم و کم کالری واسه تغذیه رو گسترش کنن و یا ممکنه شامل کاهش استرسا باشن.

ولی این خصوصیتا مخصوص رژیم لاغری شکمی نیس و هر رژیم غذایی محدود از کالری که روشای غذا خوردن  سالم رو تقویت  کنه و رفتارای درست غذایی رو در شما شکل دهد می تونه به درد بخور واقع شه و نکته معجزه آسایی واسه رژیم لاغری شکمی وجود نداره.

علاوه بر این باید بدونین که هر چند تبلیغات واسه رژیمای عجیب و چند روزه مبنی بر  بهبود سریع مشکل وزن ممکنه جذاب به نظر برسه، ولی این رژیمای بسیار محدود فقط باعث لاغری در ناحیه صورت و افتادگی پوست به همراه مشکلات هستن که شما رو قبل از رسیدن به کاهش اندازه شکم و نابود کردن چربی در ناحیه مرکزی ناامید می کنن.

پس پیشنهاد همه متخصصین تغذیه اون هستش که واسه موفقیت و کاهش وزن دراز مدت، باید به همون اصول پایه تغذیه ای در کاهش وزن، یعنی یه برنامه غذایی سالم به همراه فعالیت بدنی معتقد باشین. 

بخش تغذیه و سلامت تبیان


واسه شرکت در بحثای انجمن بهداشت و سلامت سایت، اینجا رو کلیک کنین.

منبع : tebyan.net

جمع آوری به وسیله بخش مقالات مخصوص چاقا سایت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *